Vorig weekend en natuurlijk de avonturen in Lake M - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu Vorig weekend en natuurlijk de avonturen in Lake M - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu

Vorig weekend en natuurlijk de avonturen in Lake M

Door: ivonneinzambia

Blijf op de hoogte en volg Ivonne

02 November 2010 | Zambia, Chipata

Vorig weekend en natuurlijk de avonturen in Lake Malawi

Vrijdag 22 oktober kregen we onverwachts bezoek. De vriend van Mirjam stond voor de deur als verrassing. Heel vreemd om na 5 weken geen Nederlanders (behalve de groep) gezien te hebben en nu spreek je met eentje die ook nog de vriend van 1 van je groepsgenoten is.
Zaterdag 23 oktober ben ik met Ellen & Simone wezen winkelen in de Shoprite. Had al een paar keer 2 hele leuke schilderijen gespot bij een kraampje bij de shoprite, en ja ik heb ze maar gekocht. En helemaal geen spijt van.. op de twee schilderijen staan afrikaanse vrouwen met een kruik op hun hoofd. Ik laat ze pas als ik terug ben zien... maar ik weet zeker dat jullie hem ook heel leuk vinden... even nieuwsgierig maken haha.
Ook nog heerlijke Amarulla gehaald. Dit is een soort van Baileys drankje.. echt heerlijk. En muffins (ja die kennen ze in Afrika ook) en chocolade.. ja ook dat is hier gewoon verkrijgbaar. Negerzoenen heb ik nog niet gevonden Gerco haha. Zelfs Cadburry chocolade helemaal uit Engeland.. heerlijk. Hahaha .Maar dit is de eerste keer dat ik iets slecht koop.. wat ik heel goed van mezelf vind ;).
Onder het genot van een heerlijke muffin en thee hebben Simone en ik de laatste Harry Potter gekeken. S’avonds de avond in geluid met een amarulla samen met Ellen en rond half tienvertrokken naar the Blue Gue. Daar een aantal wijntjes gedronken en daarna met de groep vertrokken naar East Point (discotheek van Chipata). Helemaal uit mn dak gedaan.. zie foto’s :P. Leuke Zuid Afrikaanse muziek hebben ze hier waar je heerlijk op kunt dansen. Hmmm ik gebruik het woord heerlijk wel erg veel... haha

Independece day
Zondag 24 oktober was het de dag dat Zambia de onafhankelijkheid viert. Daar wilden wij wel mee vieren, wat ook wel een beetje dubbel was. Want ja... Zambianen vieren de onafhankelijk door jaren lang onder de Engelsen te hebben geleven. En nu gaan wij als blankene met de Zambianen vieren dat het onafhankelijkheidsdag is... We werden doordat we met zoooveel Mzungu’s waren erg veel aangestaard. Heb een foto bij deze blog bijgevoegd waar je ziet dat de kinderen om ons heen staan.... je voelde je net een aap in een kooitje die door heel wat kopjes wordt aangestaard.

De rest van de week een beetje aangemodderd, interviews met een aantal medewerkers afgenomen en te horen gekregen dat ons afstudeeropdracht (functiebeschrijvingen maken en vergelijken met de organisatie doelstellingen) goedgekeurd is. Waar we heel blij mee zijn!

Lake Malawi
Vrijdag om 6 uur (jaaaaaa je leest het goed... 6 uur) vertrokken naar Cape Maclear (Lake Malawi). Na eerst een half uur op de chauffeur gewacht te hebben, konden we eindelijk vertrekken. In Lliongwe een stop gemaakt, waar ik een heerlijk broodje tonijn en cappucino heb genuttigd. Ik zat voorin een beetje opgepropt samen met Rick om de chauffeur een beetje te begeleiden naar de plek. Want hij was nog nooit bij Lake Malawi geweest. Na uhmmm 8 uur rijden kwamen we om half drie aan bij Cape Maclear. Wat geweldig mooi en rustig is het hier. Ik was de regeltante waardoor ik ook het aanspreekpunt ben voor de lodge. Daar aangekomen was iets mis gegaan met de boeking. De chauffeur zou bij ons slapen, maar dat zagen we niet zitten. Ook hadden we 3 kamers ipv 4. Nu heb ik door een goede ingeving ons 90 dollar uitgespaard. We slapen namelijk nu met 8 personen op 1 kamer en er is 1 “dure” kamer van 3 personen en onze chauffeur kon ergens anders slapen voor hetzelfde geld. Die 90 dollar is weer besteed aan drinken (en 1 keer een heerlijke cocktail voor iedereen).

Na onze bagage te hebben gedropt hebben we laat gelunched bij het restaurant. En zijn daarna direct in het water gesprongen. Heerlijk koel water en heel helder. En wat een mooie zonsondergang hebben ze hier, zie foto’s ;). S’avonds een beef burger met patatjes gehad en een lekkere cocktail. Cape Sunset (20 ml Malibu, 20 ml Gin, Fanta Pineapple (Ananas) & een bitter smaakje). Ga ik thuis ook een keer maken hahah. Rond half elf naar bed gegaan. Kon niet echt in slaap komen door de hitte (40 graden +),een klamboe die in je gezicht blijft hangen en een te klein bed. Maar gelukkig wel een aantal uurtjes kunnen slapen.

Zaterdag ontbeten met een verse fruit salade met mango, banaan, appel en meloen en een pannekoek met honing. Daarna naar de souveniershop gegaan om te kijken wat ze allemaal in de aanbieding hadden. Nou....... de mannen willen je allemaal tegelijk iets verkopen. Dus je moet elke keer zeggen: wacht nu even op je beurt... ik kom straks bij jou. Ik ben een beetje koopziek.. duzzz ik heb weer heel wat gekocht. En natuurlijk afdingen op de dingen die je wil gaan kopen, wat ik stiekem best wel leuk vind om te doen haha. Na de lunch met weer een heerlijke verse fruit salade en tosti’s ben ik dan ook maar gaan zwemmen om maar niet souveniers te kopen, daarbij heb ik heerlijk gezond en gelezen en genoten van het uitzicht. S’avonds een barbeque gehad aan het strand, wat een beetje tegenviel..... voor 10 dollar hadden we 3 soorten vlees/vis, rijst en een groente prutje. Zelfs geen drinken erbij... maar we hebben het beste ervan gemaakt en zijn daarna weer aan de cocktails gegaan haha. Goed gesprek gevoerd met Mirjam over van alles en nog wat en nog even op de dansvloer gestaan met een aantal dronken Engelse meiden. Daarna mn bedje ingeduikt.

Zondag was het de dag van de boottrip. Rond 10 uur vertrokken naar het eerste eilandje om daar te gaan snorkelen. Echt super mooie vissen hier gezien door mn snorkel. Daarna vertrokken naar het mooiste eiland om te gaan snorkelen. Daar ook super veel mooie vissen gezien en een uitgebreide lunch gegeten. Rond 2 uur met de boot op zoek gegaan naar de zeearend. De zeearend van heel dichtbij gezien doordat ze vis in het water gooiden en hij deze oppikkte met zn poten.
S’avonds een pizza gegeten. Mn eerste sinds ik hier ben! En op tijd naar bed om nog wat aan de dag te hebben. Maandag vooral gerelaxed en gezwommen voordat we weer terug gingen naar Chipata. Rond twee uur terug gegaan en we waren om half tien thuis.


  • 02 November 2010 - 12:20

    Herman:

    Goed te horen dat je opdrachtomschrijving is goedgekeurd.
    Het lijkt logisch dat een bedrijf mensen heeft die past binnen de doelstelling van een bedrijf. Aan de andere kant wordt de doelstelling van een bedrijf echter ook bepaald door de mensen die beschikbaar zijn. Met andere woorden er is een wederzijdse afhankelijkheid.
    Als je nog een verwijzing nodig hebt naar een boek waarin dit beschreven staat dan moet je maar een gil geven.

  • 02 November 2010 - 14:56

    Kinie:

    Hoi hoi

    Wat weer een leuk verhaal!! Je hebt groot gelijk dat je allemaal leuke dingen koopt... dat wil je toch niet missen.. En lekker ad cocktails.. jammie, maak je voor ons eens een paar als je terug bent ??
    Hoe is het met je knie?

    Dikke kus en knuffel uit koud Schoonebeek (echt herfst hier... )

  • 02 November 2010 - 15:26

    Mariska G:

    Ik had net een heel verhaal getypt en is het ineens weg :S

    Mooi dat je opdracht goed is gekeurd.
    En je hebt dus een leuk weekend gehad met lekker eten en veel gedaan...
    Die cocktail wil ik ook wel een keer uitproberen met jou :) en zien wat je uiteindelijk ALLEMAAL hebt gekocht...zal heel wat zijn ;)haha
    En gesnorkeld... erg mooi zeg!
    Jij hebt dus nog 40 graden daar...wij zitten hier in 8 ofso:(ik wil wel ruilen ;)
    Succes deze week

    liefs xx

  • 02 November 2010 - 20:36

    Pa En Ma:

    Meisje meisje wat lees ik nu toch allemaal.Mensen gaan straks denken dat jij je drank "probleem"thuis hebt opgelopen.
    En de koopjes die je doet komen mij ook niet onbekend voor.
    Kortom wij lezen het al, je bent aan het genieten van alles om je heen.
    Blijf dit vooral doen dan gaat de tijd snel voorbij en mogen we in januari een beetje sinterklaas en kerst vieren met alle kadootjes die je hebt mee genomen.
    Veel liefs van ons allemaal.

  • 04 November 2010 - 19:53

    Eva:

    Fantastisch Ivonne! Regeltante! Nou je regelt het toch maar mooi. liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivonne

HalliHallo! Ik ga 4 maanden afstuderen samen met mijn maatje Yvonne in Zambia!

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 29685

Voorgaande reizen:

20 September 2010 - 20 Januari 2011

Afstuderen in Zambia

Landen bezocht: