De aller aller aller laatste dagen in Zambia - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu De aller aller aller laatste dagen in Zambia - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu

De aller aller aller laatste dagen in Zambia

Door: ivonneinzambia

Blijf op de hoogte en volg Ivonne

17 Januari 2011 | Zambia, Chipata

De aller aller aller laatste dagen in Zambia

Jaja het is bijna zover… terug naar het koude kikkerlandje. Terug naar je vertrouwde omgeving… je eigen bed… je familie.. je vrienden.. je hond en dat lekkere Hollandse eten. Al deze mensen en dingen heb ik toch wel gemist. Het vertrek heeft ook een keerzijde. Je laat hier vrienden achter. Waar je in een korte tijd een band mee hebt opgebouwd.Salatin en Mister Banda, die ook al zijn ze gehandicapt en hebben niet veel toch altijd positief in het leven staan. Maar je laat ook je groepsgenoten achter, waar je vier maanden bent opgetrokken. En je waarschijnlijk als je terug bent in Nederland toch gaat missen. Deze trip ga je niet vergeten… Als je jaren later de foto’s en filmpjes bekijkt van het echte Afrika waar je bent geweest. Het was zeer zeker de tijd van mn leven. Ik had het niet willen missen.

Het project had wel beter gekund. Maarja HRM is niet te vergelijken met het HRM in Nederland.Yvonne en ik gaan er in Nederland nog tegenaan om er nog een mooi afstudeerverslag van te maken.

Die allerlaatste dagen.. Tis toch wel wat hoor om weer van mensen afscheid te nemen. Zo hadden we vrijdagavond een afscheidsdiner waarin de bischop vertelde, hoe blij hij en de hele dicoce waren met ons. Dat doet je op zo'n moment toch wel iets. Na het etentje hebben we dan ook tot middernacht met Father Mathias, Father Andy, Father Njoinj, Father Peter en Leon gefeest. Zie foto's ;)
Dit was echt super. De dag erna hebben we afscheid genomen van onze zambiaanse vrienden.

Vandaag gaan we voor het laatst uit eten met de groep, morgen voor het laatst koken samen met onze vriend Nobu en woensdag voor het laatst iedereen gedag zeggen.En dan donderdag in de auto richting Lilongwe... en dan is het bijna al zover om iedereen weer terug te zien!

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn verslagen. Ik vond het erg leuk om alle reacties te lezen. Ook wil ik iedereen bedanken voor de kaartjes die ik heb mogen ontvangen.

Liefs Ivonne

• 17 Januari 2011 - 14:17

Herman:

Dat is grappig. Vanwege het tijdsverschil geeft de computer aan dat dit verslag "over 54 minuten" verschijnt. Lijkt Dr. Who wel.

Ik heb met veel plezier je verslagen gelezen. Een prettige reis terug, en neem maar een paar tissues mee voor je moeder als die jou vrijdag fijnknuffeld op Schiphol.

We komen niet direct dit weekend naar Drenthe om jou de tijd te gunnen een beetje bij te komen.

Tot spoedig weerziens. Ook wij hebben jou gemist. snifff.

• 17 Januari 2011 - 14:25

Yoline:

Mooi verslag. Tot snel!!

XXX

• 17 Januari 2011 - 19:05

Pa En Ma:

Dag lieve schat,

Het is nu echt tijd om naar huis te komen. We zullen je met open armen ontvangen op schiphol.
    Ma zorgt wel voor een doos tisseus en pa zal jullie ondersteunen.
    Uit jouw vele verslagen blijkt dat jij enorm veel indrukken hebt opgedaan in Afrika. De komende tijd zullen we al jouw verhalen wel horen en de daarbij behorende foto's bekijken.

Dag schat tot vrijdag.

• 17 Januari 2011 - 19:40

Eva:

Goede reis!

• 18 Januari 2011 - 08:48

Oma En Jan:

Geweldig meisje, geniet nog even van de laatste dagen in Zambia fijn dat je daar ook vrienden hebt, maar we verlangen ook weer naar jou, we kijken uit naar je, dag lieve kleindochter tot vrijdag, oma

• 18 Januari 2011 - 14:18

Marianne:

Ha Ivonne,

Ja het is alweer zo ver. Weer terug naar Nederland. We spreken elkaar vast snel weer. Een goede reis en tot gauw!

xx Marianne

• 18 Januari 2011 - 21:24

Marie:

Ik zal je verslagen wel missen, maar fijn om je volgende week weer te zien!!
    Sterkte met het uitzwaaien van alles en iedereen in Zambia en alvast een hele goede terugreis!!

Liefs xx

• 18 Januari 2011 - 22:40

Mariska G:

Heey!
    Vond je verhalen erg leuk om al die tijd te lezen..maar toch wel blij om je straks weer 'echt' te zien & te spreken! Succes de laatste dagen en met het afscheid nemen!
    Nog 2 dagen!
    Tot snel!!!!!