Zelfspot, Het weekend & Hitte & Brokkenpiloot Ivon - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu Zelfspot, Het weekend & Hitte & Brokkenpiloot Ivon - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu

Zelfspot, Het weekend & Hitte & Brokkenpiloot Ivon

Door: ivonneinzambia

Blijf op de hoogte en volg Ivonne

13 Oktober 2010 | Zambia, Chipata

Zelfspot ;)
In een vorige blog had ik al gezegd dat ze mij hier Fat vinden. Maar het kan nog verder gaan. De term ik ben bijna dertig komt vaak voorbij. Nadat Simone heel hard riep dat ze bijna geen tiener meer was (ze is 27 oktober jarig en wordt 20). Moest ik natuurlijk even vertellen dat ik bijna dertig ben ( voor diegene die het niet weten... ik word 6 december 25 jaartjes oud)Vanmorgen aangesproken door een meisje... die zei: You look like a boy! En bedankt haha! Zondag in de kerk uit gelachen door de gehele kerk. We moesten naar voren komen, om ons voor te stellen. En natuurlijk toen ze bij mij waren beland... werd er verteld dat ik best groot ben voor een Muzngu. Hier werd om gelachen... nadat ik het gebaar maakte dat ik wel heel groot was. Maar gelukkig bestaat er altijd iets van zelfspot.
In de tussentijd dat ik dit aan het typen ben, is de stroom uitgevallen en is er geen water meer. Oohh en het is nog steeds 32 graden. Heerlijk zou je denken.... maar om er in te slapen is het minder. Slapen gaat namelijk niet zoals het moet door de hitte. Zelfs de Zambianen zeggen dat het erg warm is.

Het weekend
Zaterdag een heerlijk rustig dagje gehad. Filmpje gekeken en mailtjes getypt om s’middags te versturen. Rond half vier met Ellen naar het bischophuis geweest om even een aantal mailtjes te versturen. En wie kwam daar binnen. Father Gabriel. Met een heerlijke cake en wijn. Hahaha ik word zoals je kunt lezen goed verwend. S’middags ook heerlijk voor het eten aan gedoucht met lauw water. Ook nog even gekeken naar Cape Maclear (Lake Malawi), om een weekendje naar toe te gaan.
Zondag zijn we s’ morgens naar de kerk van Father Gabriel geweest. Een mis van 3,5 uur bijgewoond. En daarna een heerlijke lunch gekregen.

Hitte & Brokkenpiloot Ivonne
Terwijl ik dit verder typ.. is het hier 47 graden in de zon.... In de schaduw is het 41 graden. Je hoeft helemaal niets te doen of je zweet al. Met deze hitte ben ik ook nog eens gevallen op mn snufferd. Jaja brokkenpiloot Ivonne meldt zich weer. Vanmorgen was ik zoooo benieuwd naar alle kaartjes die mensen mij hadden gestuurd, dat ik zelf maar de sleutel van de PO box heb opgehaald en heen ben gelopen.. Maar ik kwam helaas niet zo ver.. want vlakbij waar we wonen. Ben ik gestruikeld en plat op mn snufferd gevallen. Bloedenn..... maar gelukkig was ik vlakbij huis gevallen.... dus kon ik snel mn knie met water schoonmaken. Door de hitte en de adrenaline ben ik bijna flauwgevallen. Cheryl & Christel hebben vervoer naar de eerste hulp geregeld. En yvonne heeft een boulionnetje en een doek voor me geregeld zodat ik niet flauw ging vallen. Simone en Ellen zijn met me naar de eerste hulp geweest om de wond schoon te maken. Daar heb ik pijnstillers gekregen (die ik op dit moment niet gebruik) en een verbandje om mn knie. De Zusters Simone en Ellen willen me graag verbinden. Ik word hier goed verzorgd door de mensen om mij heen.

  • 13 Oktober 2010 - 15:36

    Yoline:

    Haha

  • 13 Oktober 2010 - 15:53

    Kinie:

    Hey meis...
    wat weer een verhaal zeg... pas je wel een beetje op ?? Niet te vaak vallen hoor !! Heb je al een envelop uit Schoonebeek gekregen ? We zijn vandaag terug gekomen uit Mexico.. HEERLIJK !!!
    Dikke kus van ons allemaal !!!

  • 13 Oktober 2010 - 17:27

    Marie H.:

    Jeetje, margreetje, een mis van 3,5 uur ;-)

    GroetjeS

  • 13 Oktober 2010 - 17:46

    Eva:

    Oei, niet gewond raken hoor! Gaat het al beter? Lastig die warmte. Verder hebben jullie het volgens mij wel naar de zin! Heb je het waarbenjij.nu adres van Yvonne? x Eef

  • 14 Oktober 2010 - 08:52

    Mariella:

    heey ivon!!

    pfff jah die warmte is echt leuk meer, dat geloof ik graag;) maar die regen hier is ook niet alles;)

    hoop dat jullie opdracht helemaalgoed gaat lopen!!

  • 14 Oktober 2010 - 11:46

    Amita:

    Hoi,

    Leuk verhaal.

    3.5 uur in de kerk, hoe hou je het vol ?. Krijg je daar ook wijn geserveerd :-).

    Hier, in Jordanie, is het ook tegen de 40 graden, maar gelukkig komt er af en toe een bediende langs met een gekoeld gastendoekje en komen ze je zonnebril schoonmaken.

    In het Zwembad zwemmen er heel wat vrouwen in buurkinis, zij aan zij met westers toeristen met borstvergroting.

    Morgen gaan we weer terug naar Nederland waar het intussen weer een stuk kouder is.

    Hoe gaat het met je knie ?.

    Groetjes

  • 14 Oktober 2010 - 14:46

    Oma :

    Lieve Ivonne, leuk om weer veel te lezen van je avontuur.Zelfspot is je behoud, maar je bent lekker de grootste, niks van aantrekken, maar ja als je valt dan is het wat anders hé? Niet snel bij de grond als je groot bent.Zo te horen geniet je wel en we hopen dat je dat blijft doen lieverd. Wel een lange kerkdienst zeg, hebben ze dat altijd? nou ja dan ben je ook van de straat en kun je geen ondeugde uithalen. Is het in de kerk ook zo warm? We lezen trouw je berichtjes hoor. Lissa net een weekje gehad, was gezellig, maar Kinie en Gerco zijn weer terug uit Mexico,die hadden daar ook een fijne temperatuur. Tot de volgende brief, veel liefs van Oma en Jan

  • 14 Oktober 2010 - 19:13

    Mama:

    Hey meisje.
    Is het weer de zelfde knie die weer een klap krijgt.
    En je hebt nog wel van die mooie knieen.
    En vertel ben je al mooi bruin aan het worden. Want zelfs in de schaduw met die temperaturen moet je haast vanzelf bruin worden.
    Veel liefs van pa en mij.
    Tot bellens.

  • 14 Oktober 2010 - 20:37

    Mariska Gerdes:

    heeey!!

    ze moeten je wel hebben daar ofniet.. vind het wel grappig om te lezen hoe je daar in die kerk moet hebben gestaan haha.. voor jou wat minder maar goed:P

    wel erg balen dat je bent gevallen hoor! het zit niet allemaal mee.
    en dat het zo warm is.. nouja gelukkig is het dan bijna regenseizoen.

    hopelijk gaat het snel beter met je wond!
    rustig aan doen hoor.

    xxxx

  • 16 Oktober 2010 - 18:18

    Staphorst:

    Ivonne, leuk om je verhalen te lezen.
    Heel veel succes met je afstudeer opdracht en geniet van alle nieuwe indrukken.
    Liefs uit Staphorst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivonne

HalliHallo! Ik ga 4 maanden afstuderen samen met mijn maatje Yvonne in Zambia!

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 29681

Voorgaande reizen:

20 September 2010 - 20 Januari 2011

Afstuderen in Zambia

Landen bezocht: