Het definitieve project, Beautiful African Fabrics - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu Het definitieve project, Beautiful African Fabrics - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu

Het definitieve project, Beautiful African Fabrics

Door: ivonneinzambia

Blijf op de hoogte en volg Ivonne

09 Oktober 2010 | Zambia, Chipata

Het definitieve project, Beautiful African Fabrics, Het benefiet concert en Mickey Mouse

Het definitieve project
Na vijf keer geprobeerd te hebben Father Aaron te zoeken van het HR-Office, hebben we dan eindelijk een afspraak kunnen maken. Afgelopen woensdag een fijn gesprek met hem gevoerd over wat Hr binnen het Bisdom nu precies inhoudt. En wat ze graag willen dat we gaan doen. Er kwam naar voren dat ze graag willen dat we een kijkje gaan nemen in de verschillende functiebeschrijvingen. Zijn deze up-to-date of moeten ze nog geschreven worden? We gaan bij een aantal afdelingen kijken naar deze functiebeschrijvingen. Een erg leuk project vinden wij. Daarnaast willen ze ook graag dat we kijken naar belonings-systemen en de arbeidscontracten die er al zijn.
Dti weekend gaan we aan de slag met het plan van aanpak en volgende week beginnen we met het onderzoek naar de functiebeschrijvingen. Helaas kunnen we voor GCPDO weinig doen omdat de Lokale Centra’s nog niet in werking zijn.

Beautiful African Fabrics
Vandaag ben ik met Mirjam, Heleen, Rick en Ellen wezen kijken naar mooie afrikaanse stoffen. En ik heb ze gevonden hoor! Super mooie stoffen waar ik een rok en misschien ook wel een tas van laat maken. Nu heb ik van mijn stof die ik eerder had gekocht van de markt een jurk laten maken. Maar omdat mijn buste best groot is voor Zambiaanse begrippen, zit ik als een garnaaltje vast in mn jurk. Dus ik heb maar even lief gevraagd of ze hebben konden verstellen.
Bij het craft centre heb ik ook een aantal tassen laten maken van stoffen die ze daar al hadden. Maar ik verander steeds van mening, dus ze zien me al weer aankomen. Voor diegene die het nog niet weten, ik ben soms een echte twijfelkont.
Benefiet concert
Rond twee uur zaterdag naar het benefietconcert gegaan. Een uur gelopen om een stelletje rappert te zien. Viel eerlijk gezegd een beetje tegen. Daarom rond half vijf terug gegaan naar Chipata Town. Heerlijk gegeten bij Chief Pride met zn allen. ’s Avonds met Simone en Yvonne een filmpje gekeken, terwijl de anderen uit gingen.

Mickey Mouse
Zaterdagnacht wakker geworden van een knaggend beest. Voor diegene die een beetje kennen, I hate mouses! Dus kon niet meer slapen toen ik het knaggende geluid hoorde. Midden in de nacht Nobu (Onze Japanse buurman) wakker gemaakt, om zn hulp te vragen. Hij heeft samen met Dennis (een andere buurman) gekeken of het beest misschien in de kast zat of onder de kast. Geen dier te vinden...... nadat Nobu & Dennis weer weg waren begon het beest weer te knagen.. Heel irritant. Volgende ochtend maar aan Rick gevraagd wat het zou kunnen zijn...Rick vertelde me dat het waarschijnlijk termieten waren. Dus dinsdag mijn kast naar buiten gebonjourt om van het geluid af te zijn.... na twee slapeloze nachten. Kom ik er dinsdagavond achter.. .dat er dus echt een muis aan mijn kast heb lopen knagen... Die avond een barricade voor de deur gemaakt zodat de muis niet meer naar binnen kan. Gelukkig hoor ik de muis niet meer... en heb ik donderdag mn kast weer terug gezet.

Dank Dank Dank
Ik wil diegene bedanken die mijn 50 foto’s cadeau heeft gegeven hier op waarbenjij.nu. Ik ben je/jullie zeer dankbaar. Daarbij vind ik het erg leuk om al jullie reacties te lezen. Het is fijn om te weten dat jullie mee leven en het leuk vinden om mijn blog te lezen.

Post
Een aantal mensen hebben al post voor mij op de bus gedaan... Nu ben ik echt super benieuwd naar al jullie kaartjes/brieven maar helaas zijn ze nog niet aangekomen... waar ik wel een beetje van baal. Ik heb in mijn vorige blog aangegeven dat jullie kaartjes kunnen sturen naar Diocese of Chipata/Craft Centre. Ik zet vandaag even een nieuw adres op, zodat de post op 1 centraal punt kan worden ontvangen. Het adres is:
Catholic Diocese of Chipata
Ivonne Germs
P.O. Box 510124
Chipata
Zambia

Mocht je me nu echt missen. Je kunt me via HalloBuiteland (www.hallobuitenland) vanaf 13 cent per minuut bellen. Mijn telefoonnummer is: + 26 0974551478


  • 10 Oktober 2010 - 08:47

    Mama:

    He vrouwtje .
    Hoeveel tassen heb je nu in de maak.
    Is het niet te veel voor jouw(grapje).
    Ben benieuwd hoe de garnalen jurk eruit ziet.
    Vast wel mooi.
    Veel liefs en tot bellens.

  • 13 Oktober 2010 - 13:26

    Mariska Gerdes:

    heee garnaaltje haha:P

    ben benieuwd naar de jurken & tassen:)
    kan me voorstellen dat je niet meer kunt slapen als je weet dat er een muis ronddwaalt:P
    Mooi dat je nu met het project verder kan.
    nou succes deze week:)
    ben weer benieuwd naar het volgende verhaal!
    liefs!!

  • 13 Oktober 2010 - 15:56

    Kinie:

    Hey twijfelkont... zit in de familie !! Tis maar goed dat ik daar niet ben.. ik zou ook met tig tassen thuis komen !! hihi.. Leuk om weg te geven -:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivonne

HalliHallo! Ik ga 4 maanden afstuderen samen met mijn maatje Yvonne in Zambia!

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 29682

Voorgaande reizen:

20 September 2010 - 20 Januari 2011

Afstuderen in Zambia

Landen bezocht: