Koffer inpakken en nog meer bezigheden - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu Koffer inpakken en nog meer bezigheden - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu

Koffer inpakken en nog meer bezigheden

Door: ivonneinzambia

Blijf op de hoogte en volg Ivonne

15 September 2010 | Nederland, Zwolle

Jaja er komt wat bij kijken als je 4 maanden naar ontwikkelingsland wil.
Mijn 2 koffers zijn voor de helft ingepakt. Dankzij mijn lieve oma en Jan kan ik een oersterke koffer meenemen. Volgens oma kan er zelfs een olifant op staan, zal ik het uitproberen ;)?

Stress... jaja net voor zo'n reis niet echt handig. Om af te kunnen studeren ben je een minimaal aantal punten nodig. Als je dit niet hebt, moet je dispensatie aanvragen... Wat ik na heel wat vragen ook ga doen.
Een creditcard is erg handig om te hebben in Zambia..... dus Ivonne deze last minute aangevraagd. En je raadt het al... geen creditcard. Dus vanmorgen om een spoedbehandeling gevraagd... ook gekregen.. maar het is de vraag of de geliefde creditcard wel op tijd wordt geleverd.
Derde puntje om stress te krijgen is het op tijd klaar krijgen van mijn mini laptop. Die ik op de dag dat ik hem kocht al kapot heb gemaakt. Ik heb iets verwijderd, wat niet verwijderd moest worden. En daardoor wil mijn laptop niet meer starten. Na 4 x gebeld te hebben met HP.... krijg ik de installatie cd over 10 werkdagen.. En je raadt het wederom, het is maar de vraag of dit op tijd is. I

Ivonne slaapt hierdoor niet echt vast en heeft gisteren een ongelukje gehad. Iets te krappe bocht gemaakt met vaders auto in een parkeergarage. Gevolg: een kras aan de zijkant van de auto. Oeps.... maar gelukkig was dit niet de eerste kras op onze auto.. om het positief af te sluiten ;)

Maar nu voor het leuke nieuws! Zaterdag heb ik mijn uit-zwaai feestje. Waar ik heeel veel zin in heb! Ik ga zelf een heerlijke taart bakken en cocktails maken. Jaja dat komt helemaal goed.

Even over communicatie met mij tijdens de 4 maanden dat ik weg ben. Ik krijg een Zambiaans nummer. Zal mijn eigen nummer wel meenemen maar alleen om te smsen. Daarnaast kunnen jullie mij kaartjes sturen. Dit kan naar het volgende adres:

Diocese of Chipata/ Chipata Craft Centre
PO. Box 511235
Chipata Zambia

Mocht je dit willen doen.. het duurt 2 weken voordat de post hier is.

Ik ga verder met het inpakken van de mega sterke (olifantproef) koffer en het voorbereiden van een engelstalige presentatie over wat Yvonne en ik gaan doen in Zambia


  • 15 September 2010 - 17:30

    Rick:

    wat een verhaaltje :P suc6 vrijdag groetjes

  • 15 September 2010 - 18:09

    Maaike:

    Als je te veel mee wilt nemen kun je altijd nog een olifant vragen om te helpen met het sluiten van de koffer. Die kan er zo even met zijn dikke kont op gaan zitten;)

    Tot zaterdag!
    Liefs


  • 16 September 2010 - 06:46

    Kinie:

    Hey meis, niet te gek gaan doen he..... Zo te lezen heb je flinke borrel nodig zaterdag !!! Tot zaterdag... Kus

  • 16 September 2010 - 07:01

    Sharon Van Veen:

    wow, wat een gedoe van tevoren!
    Maar wel een hele belevenis daar in Zambia...
    Enne..: misschien zien we je volgend jaar wel op tv met Grenzeloos verliefd.. dat je daar een leukerd hebt ontmoet en dat je daar niet meer weg te slaan bent!
    Maaarrr eerst maar eens afstuderen en daar wens ik je alle succes voor!

    Veel plezier!

    Groeten Sharon

  • 19 September 2010 - 17:39

    Marie:

    Iv, nu is t dan toch echt bijna zover!!! Hoop dat alle cadeautjes van gister nog in de koffer er bij paste!

    Liefs

  • 20 September 2010 - 11:31

    Mariska:

    Heeeyy!!!
    Volgens mij ga je zo vertrekken, en beginnen aan je grote reis:)
    Zal aan je denken.. en hoop dat je goede vlucht hebt! XXXX

  • 20 September 2010 - 19:47

    Eva:

    Hoi Iv, zijn jullie goed aangekomen? Heeeeeeeeeeeel veel plezier! liefs Eva

  • 21 September 2010 - 08:04

    Marianne:

    Hoi Ivonne,

    Zijn jullie al helemaal geïnstalleerd daar? Zal best een lange reis geweest zijn. Ben heel benieuwd hoe het daar is. Hoop dat je snel weer wat op deze site plaatst.

    Liefs Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivonne

HalliHallo! Ik ga 4 maanden afstuderen samen met mijn maatje Yvonne in Zambia!

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 29685

Voorgaande reizen:

20 September 2010 - 20 Januari 2011

Afstuderen in Zambia

Landen bezocht: