De voorbereidingen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ivonne Germs - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: ivonneinzambia

Blijf op de hoogte en volg Ivonne

14 Juli 2010 | Nederland, Zwolle

Hallo iedereen!

Leuk dat je mij wilt volgen op mijn avontuurlijke reis naar Zambia. De datum wanneer we vertrekken is bekend. We vertrekken maandag 20 september om 20.40 met het vliegtuig naar Nairobi (Kenia). Daar moeten we overstappen om onze reis te vervolgen naar Lilonge (Malawi). In Lilonge worden we ontvangen door een aantal medewerkers van het Bisdom, die ons met een truck naar de Chipata (Zambia) brengen.

Even over wat ik en Yvonne daar allemaal ga doen en wie mijn reisgenoten zijn.

De groep ziet er als volgt uit:
2 meiden van verpleegkund
2 meiden van SPH/maatschappelijk werk
2 meiden van de CALO
2 meiden van Logopedie
1 jongeman van Bouwkunde
en natuurlijk ik en Yvonne van Personeel en Arbeid.

We slapen gezellig met 5 mensen op 1 kamer.

Het project
Er zijn 2 mensen van de opleiding Managment en Law die daar al veel werk hebben verzet. Zoals het op orde maken van het management van het Craft Centre. Het Craft Centre biedt de lokale bevolking een 1 jarige opleiding aan. Zo kunnen Zambianen Timmerman, Pottenbakker en Atlier medewerker (Kleren maken) worden.
Yvonne en ik gaan een HR-plan schrijven voor het Craft Centre, en nog een aantal andere overkoepelende organisaties. Hoe dit er allemaal uit komt te zien, moeten we nog bedenken.

Vaccinaties
Wat misschien niet veel mensen weten, is dat ik niet zo'n fan ben van vaccinaties. Gelukkig heb ik nu de meeste vaccinaties binnen. Morgen nog 1 (TBC) en dan ben ik voor een half jaar eraf. Het begint al bijna een gewoonte te worden.

Ik zou zeggen, hou mijn site in de gaten. Oowja niet geheel onbelangrijk. 20 januari vlieg ik terug uit Lligonge naar Schiphol.

Liefs Ivonne

  • 14 Juli 2010 - 12:03

    Herman:

    Heel interessant. Ik hoop dat je de tijd hebt in Zambia om het te blijven schrijven.

  • 14 Juli 2010 - 14:22

    Mariska:

    heey!
    dus eindelijk de datum bekend!! Spannend hoor.
    xx

  • 17 Juli 2010 - 12:02

    Yvonne:

    Heej Ivonne,

    Heel veel plezier, ik weet wat het is om een half jaar daar te zitten! Zet hem op..en als je vragen hebt..je weet me te vinden!!

    toi toi toi!

    lfs, Yvon

  • 04 Augustus 2010 - 16:17

    Kinie:

    Hoi hoi, Jij bang voor vaccinaties ??? hihi daarom mocht ik ze niet geven -:).... Hopelijk lukt het je om dit idd bij te houden, want wij zijn natuurlijk heel erg benieuwd !!!
    Dikke kus

  • 12 September 2010 - 09:56

    Oma :

    Lieve schat, ik blijf je volgen via de computer en zal je missen, heel veel plezier en vooral gezond weer landen op Schiphol, hoop er dan ook te staan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivonne

HalliHallo! Ik ga 4 maanden afstuderen samen met mijn maatje Yvonne in Zambia!

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 29686

Voorgaande reizen:

20 September 2010 - 20 Januari 2011

Afstuderen in Zambia

Landen bezocht: